Laadukkaat koulutukset, konsultoinnit ja ohjelmistot
Meiltä saat kaikki johdon, esimiesten ja henkilöstön koulutus- ja konsultointipalvelut tarpeidesi mukaan. Olipa kyseessä koulutuspäivä, webinaarikoulutus, e-kurssi, liikkeenjohdon konsultointi tai toimintaa tehostava ja laatua parantava ohjelmisto.
Teemat:
Itsensä johtaminen
Hyvän työntekijän taidot
Asioiden johtamisen taidot
Ihmisten johtamisen taidot
Yritysten strategita ja niiden käytäntöön vienti
Muutoksen johtaminen
Myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu
Toiminnan tuotteistaminen
Yrityksen toiminnan tehostaminen
Meistä
Pätevä
Olemme renessanssin ihmiskunnan lähettiläitä. Olemme tutkineet useita osaamisaloja ja harjoittaneet niitä käytännössä.
Monipuolinen
Tarjoamme kaikki henkilöstö- ja yrityksen kehityspalvelut yhden luukun konseptilla.
Huolehtiva
Huolehdimme sinusta henkilökohtaisella palvelulla ja etenemisen seurannalla toimeksiannon valmistumisen jälkeen.
Palvelumme
Palvelumme lyhyesti.
Koulutuspalvelut
Meiltä saat kaikki johdon, esimiesten ja henkilöstön koulutuspalvelut tarpeisiisi räätälöitynä palvelukokonaisuutena. Olipa kyseessä koulutuspäivä, webinaarikoulutus tai e-kurssi. Teemme yhteistyötä myös erilaisten aikuiskoulutuslaitosten kanssa, mikä mahdollistaa mm. koulutukset, jotka valmistavat tutkintoon.
Konsultointipalvelut
Konsultoimme liiketoimintastrategian valmistelussa ja toteutuksessa, hallitus- ja johtoryhmätyössä, ihmisten ja asioiden johtamisessa, myyntityössä ja liiketoimintaprosessien tehostamisessa.
Kyselypalvelut
Jokainen yritys tekee henkilöstön työtyytyväisyys- ja asiakastyytyväisyystutkimuksia. Meillä on noin 20 valmista kyselylomakkeita henkilökohtaiseen ja yrityksen kehittämiseen. Saat meiltä kyselyitä joko räätälöityinä tai voit valita valmiista kyselylomakkeista.
Ohjelmistot
Tarvitsetko lisäpotkua yrityksen toiminnan laatuun, sisäiseen tiedonkulkuun, kannattamattomien asiakkaiden tai avainhenkilöiden löytämiseen päätöksenteon tueksi? Tarjoamme tueksi Aksios.pro- ja Sitro.net-ohjelmistot, jotka varmistavat toiminnan kehittämisen ja laadun.
Miksi valita meidät?
Olemme kouluttaneet 20 vuotta
Olemme tehneet verkko-oppimista 15 vuotta
Meillä on kertynyt yli 60.000 tuntia liiketoiminnan osaamista
Olemme kouluttaneet yli 3.000 ihmistä
Meidän tarinamme
Tarinamme alkoi, kun perustajamme Tommi Kokonaho lopetti romaanien lukemisen ja siirtyi tietokirjallisuuteen 14-vuotiaana. Erilaista tietokirjallisuutta lukemalla hän innostui renessanssiajattelusta. Wikipedian mukaan renessanssiihminen on henkilö, jolla on poikkeuksellisen laaja tietämys useista eri taiteen tai tieteen aloista.
Aksioksen syntymään vaikutti perustajamme yrittäjäperhe ja jatkuva halu oppia ja kehittyä ihmisenä ja liike-elämän ammattilaisena. Lukihäiriöstään huolimatta hänen halunsa oppia on johtanut OTK (lakimies), eMBA-, BPS- ja NTM-tutkintoihin sekä lisäkoulutukseen.
”Renessanssi-ihminen hallitsee useita tieteen ja taiteen aloja. Hänen monipuolisuutensa mahdollistaa nopean uuden oppimisen ja muutokseen sopeutumiskyvyn – nämä saavat ihmisen menestymään työstä riippumatta.”
Tommi Kokonaho, perustaja
toimitusjohtaja, OTK, BPS, eMBA, NTM
Tommi Kokonaho, toimitusjohtaja, OTK, BPS, eMBA, NTM
- Loi Voimaannuttavan johtaminen mallin Suomeen vuonna 2008
- Noin 35-vuoden kokemus liiketoiminnasta
- Tulee yrittäjäperheestä
- Suurimmat yritysprojektit ovat olleet noin 250.000.000 euroa
- Toiminut 2007 – 2011 Haaga-Helian eMBA-ohjelman Advisor Boardin puheenjohtajan
- Kiinteistöalan koulutuskeskuksen vuoden kouluttaja 2017
- Valmentanut ja konsultoinut suomalaisten pörssiyhtiöiden ja palvelualan edelläkävijä yhtiöiden työntekijöitä, esimiehiä ja johtoa vuodesta 2004
- Aksioksen ohjelmistojen pääkonsultti ja -suunnittelija
- Julkaistuja kirjoja:
- Älä koskaan ryhdy yrittäjäksi – 50 asiaa yrittäjyydestä
- Voimaannuttava johtaminen – ammattimaisesti toimiva ja käyttäytyvä organisaatio
- Myynnin ajokortti
- Älä koskaan ryhdy isännöitsijäksi e-kirja
Oppimisessa uskomme tietoon, tunteisiin ja tekemiseen!
You get information from us, that is, lessons and thoughts. We create feelings by telling practical examples and the meanings of doctrines. We create doing with various tasks, such as the activating tasks we have developed.
1. Pidämme sinusta huolta
Olemme rehellisiä ja asiantuntevia. Luottamuksesi arvoinen. Toimimme aina lakien ja eettisten periaatteiden mukaisesti. Tarjoamme aina uusinta osaamista. Tarjoamme luotettavaa ja virheetöntä palvelua. Jos virheitä ilmenee, korjaamme ne aina nopeasti. Olemme sinua varten: olemme kaikki sitoutuneet palvelulupauksemme.
2. Palvelemme sinua
Saat meiltä aina lämpimän vastaanoton. Palvelemme sinua yksilöllisesti. Tunnemme osaamisalueemme ja asiakkaamme. Kehitämme jatkuvasti osaamistamme, jotta saat parhaan mahdollisen vastineen rahoillesi. Kun olet tyytyväinen palveluumme, olemme tyytyväisiä. Teemme parhaamme palvellaksemme sinua vilpittömästi ja rehellisesti.
3. Elämäntehtävämme on auttaa sinua
Olemme keskustelukumppanisi, jonka asiantuntemukseen voit luottaa. Ilmoitamme suoraan tilanteen. Tiedämme, että menetämme joitain potentiaalisia asiakkaita suorasukaisuuden vuoksi, mutta on sinun edun mukaista tietää tosiasiat. Olemme sinua varten. Voit kysyä meiltä mitä tahansa. Jokaisella on haasteita itsensä kehittämisessä ja liiketoiminnassa. Autamme sinua kaikilla resursseillamme ratkaisemaan haasteesi ja saavuttamaan tavoitteesi.
Olemme kouluttaneet noin 3.000 ihmistä erilaisissa seminaareissa, yrityskohtaisissa ja tutkintoihin valmistavissa koulutuksissa.
- Helsingin Terveys‐ ja sosiaalineuvontapiste Vinkki, Henkilökohtainen mentorointi
- Oiva Akatemia, Helsingin kaupungin henkilöstön kehittämispalvelut, Vaikuttavaa asiakaspalvelua
- Alfred Kordelinin säätiö, Asiakaspalvelutilanteiden hallinta
- Suomalaisen kirjallisuuden seura, Ammattimainen tiimityöskentely
- Oy Kurk Golf Ab Golfkenttien vastaavien seminaari, Miten ihminen havaitsee ja oppii asioita
- Isännöitsijäkonttori Oy, Esimiesten ja johtajien kehittämisohjelma
- Intrum Justitia Oy, Myynnin ajokortti -valmennus
- TDC, Johtamisen opit -kehittämisohjelma
- Remotea Oy, Myyntivalmennus englanniksi
- Relacom, Johtamisvalmennus
- Tokmanni-konserni, Johtamis- ja yritysstrategia valmennus
- Rakennusalan riskit seminaari, Ihmisten johtaminen projekteissa
- HKR-Rakennuttajat Projektipäivä, Ihmisten johtaminen projekteissa
- Hotellijohtajien tapaaminen, Eliminoi sähläyskulut toiminnasta
- Sihteeri ja Assistentti -laivaseminaari, Uutta energiaa arkeen, välineitä vaativaan työhön
- Suomen Taloushallintoliiton kesäpäivä, Tunnista itseni johtajana – Henkilökohtainen toimintatyylitesti D.I.S.C
- Kaksi eri valmennusseminaaria Italiassa, yksi seminaari Unkarissa ja yksi Englannissa
- Myyntiin ja asiakaspalveluun liittyviä koulutusseminaareja Helsingin seudun kauppakamarin koulutuksessa ja Aksios Corporation Oy:ssa
- Satoja yrityskohtaisia johtamis- ja esimiestaitojen valmennusprojekteja seuraavilla aloilla:
o IT-ala
o Kiinteistöala
o Rahoitusala
o Logistiikkasektori (maa- ja lentoliikenne)
o Valtionhallinto
o Humanistiset säätiöt
o Ravintola- ja hotellipalveluala
Aloitimme Kiinteistöalan koulutuskeskuksen kanssa yhteistyön vuonna 2005 Johtamisen erikoisammattitutkinnon pääkouluttajana. Sen jälkeen olemme toimineet yhteistyössä useiden eri koulutuskeskusten kanssa
- Johtamisen erikoisammattitutkinnon valmistavan koulutuksen pääkouluttajana MJK instituutti ry:ssä, JAKK:ssa, KIINKO:ssa ja Aksios Corporation Oy:ssa
- Johtamisen erikoisammattitutkinnon valmistavan koulutuksen pääkouluttajana MJK instituutti ry:ssä, jossa kohderyhmänä kaupungit ja kunnat
- Yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon valmistavan koulutuksen pääkouluttajana Aksios Corporation Oy:ssa
- Johtamisen kouluttajana eMBA-kursseilla Haaga-Heliassa
- Johtamiseen liittyviä koulutusseminaareja Helsingin seudun kauppakamarin koulutuksessa ja Aksios Corporation Oy:ssa
- Myynnin ammattitutkintoon valmistavan koulutuksen kouluttajana MJK instituutti ry:ssä
- Myynnin johtamisen kouluttajana eMBA-kursseilla Haaga-Heliassa
- Myynnin ja asiakaspalvelu johtamisen kouluttajana Johtamisen erikoisammattitutkinnon kursseilla JAKK:ssa, KIINKO:ssa ja Aksios Corporation Oy:ssa
- Aksioksen järjestämissä Liiketalouden perustutkinnon valmistavissa koulutuksissa pääkouluttaja MJK instituutti ry:ssä vuosina 2006-2008
- Aksioksen järjestämissä Liiketalouden perustutkinnon valmistavissa koulutuksissa pääkouluttaja SLK Instituutissa ja HBCssä vuosina 2009-2018
- SLK Instituutin Tieto- ja viestintätekniikan perustutkinnon valmistavan koulutuksen pääkouluttaja tutkinnon osioissa palvelutehtävässä toimiminen ja järjestelmän hankinta ja käyttöönotto vuonna 2012
Alla esimerkkejä eri aloille toteutetuista liike-elämän ja johdon konsultoinneista. Olemme Liike-elämän ja johdon konsultit ry:n jäsen. Liike-elämän ja johdon konsultit LJK ry on vuonna 1960 perustettu liikkeenjohdon konsulttien ja konsulttiyritysten toimialajärjestö. Asiantuntijapalveluiden tarjoajalle LJK:n jäsenyys on näyttö todistetusta osaamisesta ja arvonluontikyvystä. Asiantuntijapalveluiden ostajalle se on laadun tae.
- ITC-ala, Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja asiantuntijoiden myyntityön kehittäminen
- Rahoitusala, Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja asiantuntijoiden myyntityön kehittäminen sekä lisämyynti asiakaspalvelussa
- Logistiikka-ala (maa- ja ilmakuljetukset), Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja asiakaspalvelussa myyntityön kehittäminen
- Valtionhallinto, Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja virkamiehien myyntityön kehittäminen
- Ravintola- ja hotellipalveluala, Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja lisämyynti asiakaspalvelussa
- Kiinteistöala, Konsultoinnin kohteena yritysstrategiat
- Laki- ja asiantuntijapalvelut, Konsultoinnin kohteena myynnin ja markkinoinnin kehittäminen
- Yleinen palveluala, Konsultoinnin kohteena myynnin johtaminen ja asiakaspalvelussa myyntityön kehittäminen
Alla lyhyesti kuvattu joitakin asiakastoteutuksia.
Yritysstrategioiden rakentaminen ja jalkautus
1. Maakunnassa kiinteistöalan yrityksille luotiin yritysstrategia. Prosessi aloitettiin käymällä yhtiön johdon kanssa lävitse heidän näkemyksensä yhtiön tulevaisuudesta ja tavoitteista. Myös yhtiön omistajat osallistuivat keskusteluun ja selvitettiin, mitä he haluavat omistukseltaan. Strategiaprosessissa haastateltiin yhtiön asiakkaita ja sidosryhmäläisiä kuvaten videolle heidän kokemuksiaan yrityksestä ja sen toiminnasta. Yhtiön henkilökunnalle järjestettiin aamupäivän kestävä tilaisuus, jossa ilmoitettiin yhtiön strategian laadinnan aloittamisesta, aikataulusta ja miten he voivat osallistua yhtiön kilpailukyvyn kehittämiseen. Samalla näytettiin yhteenveto heidän asiakkaiden ja sidosryhmäläisten videohaastatteluista. Yhtiön koko henkilökunnalle toteutettiin kysely, jossa käsiteltiin muun muassa miten yhtiön toimintaa voidaan tehostaa ja miten työntekijät voivat tehostaa omaa työtään. Yhtiön eri henkilöstöryhmistä valittiin osallistujat strategiaryhmään. Näin saatiin erilaisia näkemyksiä yhtiön kehittämisestä ja sen tulevasta matkasta. Strategiaryhmä käsitteli koko henkilökunnalle toteutetun kyselyn tuloksia ja laati alustava yritysstrategia ja sen toimenpideohjelmat. Yhtiön koko henkilökunnalle järjestettiin strategian seminaaripäivä, jossa henkilöstö työsti ja laati strategiaryhmän laatimaa alustavaa näkemystä. Lopuksi yhtiön johdon ja omistajien vahvistama yritysstrategia julkaistiin sekä yhtiön henkilökunnalle että tärkeimmille sidosryhmille. Strategian jalkauttamista valvottiin kuusi kuukautta.
2. Yhtiö otti yhteyttä juuri heidän kiirekautensa aikana. Suosittelimme aloittamaan strategiaprosessin heidän kiireiden päätyttyä. Kiirekauden päätyttyä prosessi aloitettiin määrittämällä omistajastrategiat yhdessä yhtiön omistajien kanssa. Yhtiöllä oli kolme eri toimipaikkaa. Yhtiön henkilökunnalle ilmoitettiin strategiaprosessin aloittamisesta. Heille toteutettiin erilaisia kyselyitä ja strategiaryhmä, jossa oli eri toimistojen henkilöstöä, työstivät yhdessä johdon kanssa varsinaisen yritysstrategian. Jotta eri toimipisteiden toimintaa voitiin valtuuttaa ja samalla mitata toiminnan tuloksellisuutta ja kannattavuutta muutettiin yhtiön rakenne tulosyksiköiksi. Strategian jalkauttamisen aikana myös sparrattiin yhtiön johtoryhmää ja toimitusjohtajaa.
3. Koulutuspäivä keskittyen yritysstrategiaan eli yhtiön ”pelikirjaan” ja tapaan toimia. Valmennuksessa haluttiin vahvistaa johtoa, esimiehiä ja henkilökunta ymmärtämään, miten tärkeää on pyrkiä samoihin toimintamalleihin asiakaskontakteissa sähköpostitse, puhelimessa ja kasvokkain. Lisäksi koulutuspäivässä huomioitiin asetetut tavoitteet, toiminnan yhdenmukaisuus ja hukkakulujen havainnointi ja eliminointi.
4. Koulutus viiden suuren yrityksen johtajille. Päivässä käsiteltiin sidosryhmäjohtamista eli miten yhden alihankkijan toiminta vaikuttaa muihin verkoston yrityksiin. Samalla rakennettiin yhteisen verkoston toimintamallia.
Myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun kehittäminen
1. Yhtiön myyntityön kehittämiseen liittyen myyjien myyntitaidot testattiin kyselyllä. Heille suunniteltiin jokaiselle tarvelähtöinen kehityspolku ja heitä sparrattiin webinaareilla eli verkkoseminaareilla (Internetin välityksellä toteutettu tapahtuma, johon sekä esiintyjät että yleisö osallistuvat omalta tietokoneeltaan). Osa myyjistä harjoitteli kaksi päivää puhelinmyyntiä yhtiömme toimistolla. Näin heidän myyntityötä voitiin seurata ja kehittää käytännössä. Osa valmennuksesta pidettiin englannin kielellä, koska osallistujia oli myös sekä Ruotsista että Englannista.
2. Asiantuntijoiden koulutuspäivässä rakennettiin ymmärrystä myynnistä, myyntiprosessista ja lisämyynnistä. Asiakkaiden luona olevien asiantuntijoiden taitoja kehitettiin, jotta he voisivat löytää yhtiön varsinaisille myyjille lisämyynnin kohteita.
3. Koulutuspäivä asiakaspalvelusta ja markkinointiviestinnästä. Valmennuspäivässä huomioitiin myös vaikeat asiakastilanteet, yhteistyön merkitys, työhyvinvointi ja oma jaksaminen työssä. Markkinointiviestinnässä löydettiin uusi malli kiittää asiakkuudesta, joka sai erittäin hyvän palautteen uusilta ja menetetyiltä asiakkailta.
Johtoryhmätyön kehittäminen
1. Yhdistyksen johtoryhmän toiminnan kehittäminen aloitettiin seuraamalla johtoryhmän työskentelyä osallistumalla tarkkailija kokouksiin. Johtoryhmäläisille toteutettiin havaintokanavia tutkivat testit. Testit tulokset läpikäytiin johtoryhmäläisten kanssa. Näin pystyttiin selittämään, miksi osalla jäsenistä oli henkilökemiaan ja toimintatyyliin liittyviä ristiriitoja. Osalla johtoryhmäläisistä hahmottivat käsiteltäviä asioita eri tavalla ja heidän toimintatapansa johtoryhmän kokouksissa olivat myös osin ristiriitaisia. Toiminnan kehittämiseen kuului myös ammattimaisesti toimivan johtoryhmän työskentelyn läpikäyminen sekä johtoryhmän toiminnan mittaaminen.
Esimies- ja johtamisvalmiuksien kehittäminen
1. Henkilö aloitti ensimmäistä kertaa yhtiön johtajana. Hän tarvitsi apua yksikön toiminnan muuttamiseen, henkilöristiriitojen ratkaisemiseen ja oman jaksamisen ylläpitämiseen. Hänelle rakennettiin henkilökohtainen kehitysohjelma sisältäen koulutushetkiä ja harjoitustehtäviä. Henkilökohtainen koulutus kesti kuuden kuukauden ajan. Hän lähetti vastaavaan koulutukseen esimiehiään.
2. Yhtiön johdolle ja esimiehille suunnattu koulutus, jossa kahden viikon välein heille pidettiin muutaman tunnin kestävä aamupäivän sparrauskoulutus ihmisten johtamisesta, elekielestä, myynnistä ja asiakaspalvelusta.
3. Yhtiön esimiehille toteutettiin puolen vuoden ajan kestävä kokous webinaari eli verkkoseminaari (Internetin välityksellä toteutettu tapahtuma, johon sekä esiintyjät että yleisö osallistuvat omalta tietokoneeltaan), jossa eri paikkakuntien esimiehet neuvotteluhuoneissa ohjatusti kehittivät omaa esimiestyötä ja yhtiön sisäisten toimintojen yhdenmukaistamista.
4. Yhtiön uusien esimiesten koulutuksessa kehitettiin heidän taitoja esimiestyön vastuista ja velvollisuuksista sekä annettiin työvälineitä ja toimintamalleja erilaisiin esimiestilanteisiin. Valmennuspäivässä käsiteltiin myös palaverien johtamista, ryhmän muodostumista tehokkaaksi ja yhteishengen luomista.
Hyvän työntekijän taidot
1. Yhtiön kehittämispäivässä käsiteltiin hyvän työntekijän taitoja ja käyttäytymismalleja sekä eri ammattiryhmien välistä yhteistyötä.
2. Valmennuspäivä keskittyi ymmärtämään itseään ja erilaisia ihmisen toimintatyylejä sekä käyttäytymismalleja. Osana valmennusta toteutettiin havaintokanava- ja toimintatyylitestit. Testien tulosten ja valmennuksen kautta erilaisiin harjoituksiin havaittiin miten tietyt toimintatyylit tai havaintokanavat saattavat aiheuttaa erimielisyyksiä ja jopa ristiriitoja.
3. Yhtiö tilasi esiintymiskoulutuksen. Koulutuspäivän suunnittelussa päädyttiin käsittelemään hyviä esiintymistaitoja, esiintymispelkoa ja esityksen pitämistä. Myös esiintyjän elekieli ja äänen käyttö olivat keskeisessä osassa. Valmennuspäivässä harjoiteltiin myös erilaisia malleja rakentaa esitys tai pitää erilaisia puheita. Osallistujien esitykset videoitiin, jolloin he voivat itse nähdä kehityskohtansa.
Asiakkaita
Kuopion Opiskelija-asunnot Oy
Pyhän Helenan säätiö sr
Kipinä ry
Isännöitsijäkonttori Oy
Asokodit / Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy
Tampereen Vuokra-asunnot Oy
Isännöinti Euramaa Ky
TDC
Helsingin kaupunki
SAP Finland Oy
Intrum Oy
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura
Tokmanni Group Oy
RemoteA ltd
Lännen Palveluyhtiöt Oy
Jyväskylän Yrityskonsultit Isännöinti Oy
Asuma Palvelut
Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätiö HOAS
Finnish Golf Managers Association
Astala Isännöinti Oy
Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen ja Kanerva Oy
A-klinikkasäätiö
Relacom